Corioliss Flat Iron and New Products

Eftersom mitt plattång helt plötsigt gick sönder för cirka en månad sedan har jag letad efter en som kan ersätta den. Jag fastnade för Corioliss plattångar och valde till slut deras C1 Professional Iron. Den har värmekontroll, mellan 120-235 grader, så man kan ställa in det som passar ens eget hår. Jag sätter den på 180 grader och det räcker för mitt hår. Jag använder plattången mest för att locka håret och här under ser ni hur det kan bli på en ungefär. Man kan få riktiga korkskruvar eller lite mer softa lockar. Jag är mest för det sistnämda. Den glider fantastiskt genom håret utan att dra med sig ett enda hårstrå så det är nog det största pluset. Innan jag lockar håret sprayar jag det med GHD style curl hold spray. Den hjälper till att skydda från värmen och att hålla lockarna på plats. Den luktar dessutom väldigt gott.

Since my flat iron / hair straightener broke about a month ago I’ve been looking for a new one to replace it. In the end I ordered a Corioliss C1 Professional Iron. It has heat control, between 120-235°C, 140-450°F, so that you can choose what fits your hair best. I use 180°C for my hair. I normally use it to curl my hair and here under you can see more or less how it can look afterwards. You can make your hair really curly or just make soft curls. I’m more for doing soft curls. The plates glide effortlessly through the hair without pull of any hair shafts so that’s probably the biggest plus. Before I curl my hair I use GHD style curl hold spray. It helps to protect the hair from the heat and makes the curls stay in place. More, it smells really good.

Siccome la mia piastra per i capelli si è rotta circa un mese fa sono stata alla ricerca per sostituirla. Alla fine ho scelto una piastra da Corioliss, il modello si chiama C1 Professional Iron. Puoi controllare la temperatura, che va da 120 a 235°C, in modo di usare la giusta temperatura per i tuoi capelli. Per i miei capelli uso 180°C. La uso normalmente per fare i capelli ricci e qui sotto nella foto potete vedere come più o meno può diventare. Puoi creare dei ricci grossi o solamente dei ricci più soft. Io sono più per l’ultima opzione. La piastra scivola perfettamente tra i capelli senza straparli e quella è la cosa più positiva. Prima di usare la piastra uso uno spray sui capelli della GHD che si chiama style curl hold spray. Aiuta a proteggere i capelli dal calore e assicura che i ricci rimangono. In più ha un profumo molto buono.

 


Tillsammans med plattången beställde jag produkterna ni ser här under. Anastasias Dipbrow Pomande fick ni veta vad jag tyckte om i förra inlägget och framöver kommer jag skriva om de andra produkterna också.

Together with the flat iron I had ordered the products you see here under. In my previous post I talked about what I thought of Anastasia’s Dipbrow Pomade and soon I’ll let you know what I think about the other products too.

Insieme alla piastra dei capelli avevo ordinato i prodotti che vedete qui sotto. Nel mio ultimo blogpost potete leggere cosa penso del Diprow Pomade di Anastasia Beverly Hills e presto vi farò sapere cosa ne penso degli altri prodotti.

 

Kommentera

