The After Party

Igår morse blev det den här sminkningen jag lyckades göra innan barnen vaknade. Vi kan ju kalla den ”The After Party”! 😉 Oliver har sovit så dåligt de här senaste nätterna så min inspiration är lika med noll när jag vaknar! Som jag nämnde åkte vi skridskor med Alma igår. Jag hoppas vi kan åka dit med henne ytterligare två gånger innan vi åker tillbaka hem till Italien. Hon börjar sakta bli mer säker nu. Det är ju inte alls lätt i början och jag är så glad att hon inte blivit arg än utan kämpar på. Efter lunch åkte jag och Oliver (som sov i vagnen) ner till stan där jag lyckades handla lite kläder på rean till Alma. Jag hittade inget till Oliver, tyvärr tyckte jag inte de hade något fint till småpojkar just nu. Till mig köpte jag några ögonskuggspenslar på Make Up Store. Det är länge jag velat testa dem så nu äntligen kan jag det. Jag behövde även en puder puff, engångssvampar, och deras matt foundation som är toppenbra.

Yesterday morning this was the make up I manage to do before the kids woke up. Let´s call it ”The After Party”! 😉 Oliver sleeps so bad these latest nights so my inspiration when I wake up is zero! As I mentioned we went ice skating with Alma yesterday. I hope we can bring her there two more times before we go back home to Italy. She slowly starts to get more confident and I´m so happy she hasn´t got angry yet but rather struggle on. After lunch me and Oliver (who slept in the buggy) went downtown where I manage to shop some clothes on sale for Alma. Didn´t find anything for Oliver, it was nothing nice for small guys, too bad! For me I bought some eyeshadow brushes from Make Up Store. It´s a long time I´ve been wanting to try them so now finally I will. Also needed a powder puff, sponges and their matt foundation which is great.

For making this look I have used the colors: gold-orange, black and purple

For making this look I have used the colors: gold-orange, black and purple

SAM_749

Powder Puff White Sponge no latex Matt Foundation TOAST White blending brush (#117) Eyeshadow brush medium (#106) Angle brush (#110)

Powder Puff White
Sponge no latex
Matt Foundation TOAST
White blending brush (#117)
Eyeshadow brush medium (#106)
Angle brush (#110)

2 thoughts on “The After Party

    • Åh tack så hemskt mycket! Det är bara en hobby jag har, brukar kalla det för ”tidig-morgon-hobby” då det är den enda tiden jag har för att experimentera. Älskar det och hoppas på att kunna gå någon utbildning framöver.

Kommentera

