Bubble

Oj vilken natt det blev! Alma snarkade och hostade och Oliver han grät och på något sätt läckte blöjan runt 02 så hans säng blev blöt. Lade honom på min kudde så jag kunde byta sängkläder och sen var jag tvungen att klä av honom och byta blöja och pyjamas. Som tur var somnade han om sen utan större problem. Han var rätt varm och så har han börjat hosta en del, vi får väl se vad som händer. Jag sov kanske 4 timmar så idag kan jag lova att min huvud dunkar och värker! Lever i en bubbla idag! Imorse gick vi tillbaka till dagis och som  Alma hade längtat! Alma tog med sig sin fina julbok. Efter det åkte jag och Oliver till affären för att fixa lite julklappar, så nu känns det äntligen som jag är på god väg! Har börjat småpacka lite också, mest lagt fram det som ska ner i väskorna. I år ska jag försöka att resa lättare vad gäller kläder då jag både har skor och kläder hemma i Linköping. Gäller dock inte för barnen. Nu måste jag äta lunch, baka bröd och hänga tvätt. Solen skiner ute så efter vi hämtat Alma på dagis vid 15:45 blir det lekparken. Hoppas ni har en fin dag allihopa! Här kommer lite bilder på hur jag ser ut idag plus några bilder som jag hittade som är från precis ett år sedan.

What a night we’ve had! Alma she’s been snoring and coughing and Oliver’s been crying and around 02 o’clock I had to change his bedclothes and pyjamas since somehow his diaper had leaked. Fortunately he could fall asleep easily again. I probably just slept 4 hours so today my head is pounding and hurting! I’m living in a bubble today! This morning we could go back to the kindergarten and Alma was so happy. She brought her Christmas book with her. Oliver and I went to the supermarket after to fix some last Christmas presents so now it feels much better. I have also started to pack a little. This year I’ll try to travel lighter, I already have a lot of clothes and shoes home in Linköping. Now I have to eat some lunch and at the same time I’m baking bread and doing the laundry. The sun is shining so after we’ve picked up Alma from school we’ll stay out in the playground for sure. Hope you all are having a nice day! Here are som pictures of me today and some pictures I found from exactly one year ago!

Went for a neutral makeup today too but used other colors and made a fishtail braid

Went for a neutral makeup today too but used other colors and made a fishtail braid

Colors from Urban Decays Vice Palette

Colors from Urban Decays Vice Palette

December 2011

December 2011

Oliver 2011

Oliver 2011

Me and Oliver 2011

Me and Oliver 2011

Kommentera

