Kall dag i Florens med inslag av dramatik

När jag och Oliver kom till bilen imorse var den full av frost. Efter att ha skrapat bort det mesta begav vi oss iväg till köpcentret I Gigli. Där träffade vi en av mina goda vänner och sen var tanken att fixa lite julklappar. Hittade bara en liten sak till mamma och sen blev det lite finkläder till Oliver och två diadem till Alma. Så jag har fortfarande det mesta kvar. Går inte så bra med det där i år. Känner ingen direkt julstämning heller för den delen.
På vägen hem höll jag på att bli bedragen av två invandrare. Jag hade en bil framför mig som körde väldigt sakta i högerfilen, så jag körde om i vänsterfil. Märker att hans vänstra backspegel är trasig och samtidigt som jag kör om hör jag som ett stenljud under bilen. Han som körde så sakta kör nu upp bredvid mig för att tala om att han också hörde något och vill att vi stannar och kollar. Jag förstår direkt att det är en bluff då det första han försöker göra är att påstå att jag kört emot och kraschat hans backspegel. Jag hade inte ens rört bilen. Han vek dessutom in min backspegel för att försöka få det hela att se ut som en olycka. IDIOT!!! Jag låser alltid dörrarna på bilen sedan flera år tillbaka. Han skulle säkert bara kunnat gripa min handväska som var på sätet bredvid mig hur lätt som helst annars. Oliver var i barnstolen i baksätet och jag körde iväg snabbt som tusan med hjärtat som slog snabbare än vanligt. Han som körde var kanske 23 år och hade en 12 åring bredvid sig i bilen, båda förmodligen rumäner. Usch jag blir så arg när jag tänker på hur många de försöker bedra under dagarna. Men glad att jag förstod det hela direkt och kunde köra iväg. Väl hemma lade jag Oliver för att sova och kunde äntligen plocka upp allt och fixa ording här hemma. Ikväll kommer min älskling hem från jobbet så nu har vi en lång helg alla tillsammans! Här kommer lite bilder på hur jag såg ut idag.

This morning was very cold and the car was full of frost. Me and Oliver went to the shoppingmall I Gigli to meet a good friend of mine and to shop some Christmas presents. I just found something for my mother and then I shopped some clothes for Oliver and two diadems for Alma. So I still got a lot of presents left. This year it doesn’t go that well. I don’t feel that Christmas spirit either!                                                                           On the way back home I almost got deceived by two immigrants, probably Romanians. I had a car infront of be going very slowly in the right lane so I passed it in the left lane. I noticed that the left rearview mirror was broken and while passing the car I heard like if a stone hits my car under. I see the car driving up front of my car so I turn down the window to hear what he had to say. He said he heard a slam and wanted to check if something had happened to the car. I understood immediately that he was going to try to deceive me since he claimed that I broke his rearview mirror. I didn’t even touch his car. Before I could check the car he also bended in my rearview mirror with his hand so that it would seem like an accident. I always close the car doors since many years. Otherwise he probably could have seized my purse and wallet that I had on the car seat next to me. I had Oliver in the back seat and drove from there very quickly with a high heartbeat! He was probably around 23 years old and had another boy in the car, he probably 12 years old. This was the first time something like this happened to me, and I’m happy I went from there immediately and that I understood the situation before he could try something else. Once home I put Oliver to bed so I could prepare some things. Tonight my darling come back home and then we have the weekend all together. Here come some pictures.

 

Kommentera

